Mattibag

Queen Extra Deep Mattibag

$59.90

Extra room for extra deep Queen mattresses.

Almost all Queen mattresses fit into our standard 32cm width Queen Mattibag, but if you've got a whopper, this durable, extra deep tarp mattress bag should do the trick. With strong handles to make it easy to carry, it's designed to take the scuffs and scrapes so your mattress doesn't have to.

This is one huge bag

Before adding to cart, we recommend measuring your mattress thickness to avoid ending up with too much of a good thing. Even if your mattress looks thick, chances are it'll fit our standard Queen Mattibag. This one's a biggie designed for mattresses 33-42cm thick.

Features

• Tough 145gsm tarp construction

• Big No. 10 Zip around three sides

• Strong Nylon carry handles

• Size stitched into every handle

• Water and drag resistant

 

Dimensions & Sizing

• 155 x 205 x 42 cm

• 61" x 81" x 17"

Not sure about sizing? Measure your mattress to make sure it will fit, especially if you're buying from outside Australia.

Fits these international sizes:

Australian, NZ, USA & Canada: Queen Size
UK: King Size

 

Worldwide shipping

We offer Standard and Express shipping via Australia Post, with separate rates for Australia, NZ, and the rest of the world. Shipping is calculated after you enter your address and you'll see the total price before you checkout. See our Shipping page for more details.

Standard Shipping rates within Australia:

•  1 x Mattibag: $10.50
•  + $2.70 per additional bag
•  Shipping capped at $24 (equivalent to 6+ Mattibags)


Customer Reviews

Based on 12 reviews
83%
(10)
8%
(1)
0%
(0)
0%
(0)
8%
(1)
A
Angela G.

They haven’t arrived

A
A.
Sturdy, must have for moving

This was a godsend during my recent move. It was stronger material than I thought and help up well during transit. Highly recommend to anyone moving or storing a mattress. I will be recommending to friends.

E
Eva K.
Arrived two weeks after ordering

I was definitely not happy with the service. I ordered the mattress cover for moving, however, it arrived two weeks after purchase, although I paid for ExpressPost. Very disappointed because obviously I did not have it for the move!
I had to contact the business on their website, there was no phone number , only option to leave the message and the owners did not even bother to reply or apologise. Very disappointed.

Hi Eva, we're so sorry you had this experience. We actually replied to your email on the same day, 19 Oct, to explain (and also apologise for) the delays, which were beyond our control. At that time we offered you the option of a refund, but we didn't hear from you so we dispatched your order the following day. It might just be a case of our email landing in your junk folder. Please know we are very sorry about missing your move date. That must have been very frustrating. We've refunded your order in full, and want to thank you for giving us a go -- Mattibag Team

C
Camille
Great product!

Fit my extra deep queen mattress perfectly! Even the removalists stated how awesome the mattress cover was!

D
Dani
Thank you

Such a good product and I’ll be able to keep it for years to come! I can’t thank the day I came across your products enough!